Формуванням професійної
компетентності вчителя зарубіжної літератури Нової української школи
переймались учасники проблемної групи, засідання якої відбулось 25 квітня 2022
року. Удосконалення, сміливість, професіоналізм, інтелект, харизма – складові
компетентності вчителя зарубіжної літератури.
Загальна характеристика
професійної компетентності вчителя (як зазначили учасники проблемної групи
Тутко Н.І., Демида О.Р, Марчук І.О.) передбачає залучення людини до загального
культурного світу цінностей, і саме в цьому просторі людина реалізує себе як спеціаліст,
професіонал, тобто людина, яка володіє не тільки достатнім обсягом знань, умінь
і навичок…, але й здатністю до безперервної самоосвіти. Зміст професійної компетентності вчителя
розглядався на засіданні проблемної групи як: сукупність знань і вмінь, які
визначають результативність професійної праці; комплекс професійних знань і
професійних значущих особистісних якостей; прояв єдності професійної та
загальної культури.
З огляду на актуальність
реалізації компетентнісного підходу на сучасному етапі розбудови системи
педагогічної освіти в Україні, нагальним є розроблення проблеми розвитку
професійної компетентності вчителів-філологів. Саме тому учасники проблемної
групи, за пропозицією методиста ТОКІППО Боруцької Л.С., вирішили укласти «Порадник формування професійної
компетентності учителя зарубіжної літератури», який має допомогти
учителям-словесникам Тернопільщини у
встановленні шляхів формування педагога ефективної школи, а саме: наявності
професійного ідеалу, яскравих індивідуальних особливостей, індивідуального
стилю діяльності, цілісного гуманістичного світогляду, гуманітарного
спрямування особистості, високої загальної і психолого-педагогічної культури,
творчого потенціалу, варіативності професійного мислення, позитивної
«Я»-концепції, емпатії, толерантності, і здатності до співпраці з учнями і
колегами, дослідно-експериментальної роботи.
Немає коментарів:
Дописати коментар