понеділок, 11 квітня 2022 р.

Методика проведення майстер-класу

 

ПЛАН 

Проведення майстер – класу: перезавантаження уроку зарубіжної літератури: методика DAILY5” “Щоденник 5 для формування предметних компетентностей в учнів загальноосвітніх навчальних закладів 

Тема. . Методика DAILY5” “Щоденник 5 для формування предметних компетентностей в учнів загальноосвітніх навчальних закладів 

Мета. Ознайомити учасників майстер - класу із системою науково-методичних положень щодо методики DAILY5” “Щоденник 5 для формування  предметних компетентностей в учнів загальноосвітніх навчальних закладів на основі поєднання жанрово – тематичного, історико – літературного й мультикультурного підходів та психолого - дидактичними основами викладання зарубіжної літератури. 

Учасники. Методисти ОТГ, які відповідають за стан викладання зарубіжної літератури, учителі зарубіжної літератури опорних шкіл. 

Дата проведення. 

Місце проведення. Тернопільський ОКІППО. 

 

  

Зміст етапів роботи

Дії Майстра

Час

Діяльність учасників

 

 

Підготовчо – творчий етап

 

 

1

 Панель –етап актуалізації знань

Привітання. Тестування педагога на предмет: комунікабельності, креативності, працездатності Вступне слово Майстра. Майстер наголошує на актуальності і суті та стрижневій ідеї майстер – класу. Налаштування па вирішення завдань, що будуть розглядатися на занятті. Укладання формули успіху.

20хв.

Долучаються до діалогу,  виявляють активну позицію. Самостійно виконують тести Роздумують над складниками педагогічного успіху педагога

 

 

 

Основна частина

 

 

2

 Реконструкція і деконструкція.

Система науково – методичних положень щодо методики «DAILY5» «Щоденник 5» для формування предметних компетентностей учнів на уроках зарубіжної літератури

Робота з методичним матеріалом (схеми, моделі, текст, ілюстрації)

Методичні рекомендації Майстра для відтворення теми майстер – класу. Показ «родзинок» досвіду.

Дегустація читання.

35хв.

Виконують завдання відповідно до означеної теми. Опрацьовують текст із позначками.

3

Кульмінація

творчого процесу, «розрив»

Творче читання тексту: «родзинка» - побачити те, чого не бачать інші.

Майстер пропонує довідкову літературу, посібники , що дозволяють учасникам майстер – класу відповісти на запитання, що виникли.

25хв.

Учасники майстер – класу виконують групові завдання. Майстер допомагає кожному у виконанні завдання.

4

Творчий етап.

Завдання: Прочитати текст «Чому люди плачуть» із позначками  і виконати завдання для розуміння й усвідомлення прочитаного.

Майстер пояснює алгоритм виконання творчого завдання. Видає роздатковий матеріал для кожній групі.

35хв.

Учасники виконують творче завдання.

Обговорення та коригування результатів роботи.

 

 

Афішування, представлення виконаних робіт

 

 

5

Заключне слово майстра. Аналіз виконаних робіт

Майстер організовує обмін думками Наголошує на розумінні технології майстер – класу у професійному розвитку педагога.

20хв.

Рефлексія – активізація самооцінки і самоаналізу з приводу діяльності на майстер – класі.

Аналіз особистісного методичного зростання педагога.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

понеділок, 4 квітня 2022 р.

Кубик блума як прийом критичного мислення на уроках зарубіжної літератури

     Ромашка Блума - дієвий прийом критичного мислення на уроках зарубіжної літератури.



    Кубик Блума на уроках аналізу поезії. Прийом розвитку критичного мислення учнів кубик Блума універсальний. Його можна використовувати на початку уроку у вступній частині, під час переходу до основної частини або наприкінці її для остаточного осмислення матеріалу учнями


Ді-аналіз (діалог-огляд)

     Ді-аналіз (діалог-огляд) можна проводити з метою більш поглибленого знайомства з проблемними питаннями однієї тематики. На відміну від звичайного аналізу діалог-огляд проводять два учасники: учень і учитель чи учень та учень. Один пропонує статті, розкриває тему, проблему, авторську позицію. При цьому він звертається до свого співрозмовника із запитаннями: чи погоджується він з автором статті; яка його думка щодо питань, висвітлених автором. Співрозмовник відповідає на поставлені запитання, висловлює свій погляд, наводить приклади із повсякденного життя та набутого досвіду, підсумовує сказане.

пʼятниця, 25 березня 2022 р.

Формувальне оцінювання

 

Оцінювання на період дистанційного навчання має бути скоріше формувальним. (Формувальне оцінювання - це інтерактивне оцінювання прогресу учнів, що дає змогу вчителю відповідно адаптувати освітній процес, спираючись на дані відстеження особистого розвитку дітей та хід набуття ними навчального досвіду й компетентностей).

    Алгоритм діяльності вчителя щодо організації формувального оцінювання можна подати як таку послідовність дій:

1. Формування об'єктивних і розумних для учнів навчальних цілей.

2. Створення необхідного зворотного зв'язку.

3. Забезпечення активної участі учнів у процесі пізнання.

4. Ознайомлення учнів із критеріями оцінювання.

5. Забезпечення можливості й уміння учнів аналізувати власну діяльність (рефлексія).

6. Корегування спільно з учнями підходів до навчання з урахуванням результатів оцінювання.

    При цьому оцінки мають бути об'єктивними й правила академічної доброчесності дотримані.

понеділок, 14 лютого 2022 р.

Вебінар "Дорога до НУШ"

 




Ніна Равелівна Міляновська, автор підручника «Зарубіжна література» 5 клас НУШ

 Підручник «Зарубіжна література. 5 клас НУШ».

(Спікери- методист відділу навчальних предметів суспільно-гуманітарного та естетичного циклів ТОКІППО – Боруцька Л.С., автор підручника «Зарубіжна література» 5 клас – Міляновська Н.Р.).

Методичне наповнення вебінару ( Вступне слово. 2. Вимоги до сучасного підручника зарубіжної літератури в НУШ. 3.Презентація педагогічного досвіду підручника та його творення Міляновської Н.Р. методистом ТОКІППО Боруцькою Л.С. (коротко характеризує основні ідеї укладання підручника. Описує досягнення в роботі, доводить результативність діяльності учнів, що свідчить про ефективність завдань до художнього тексту, що запропоновані у підручнику «Зарубіжна література» 5 клас. 4. Ознайомлення із методичними знахідками підручника ( вступи до розділів; виділення ключових слів, влучні цитати, посторінковий словник, крилаті вислови, найкращі переклади художніх текстів, художні твори в оптимальному скорочені. 5. Імітаційна гра (учителі - словесники засвоюють структуру тем підручника, що відповідають природній логіці діалогу 6. Рефлексія (проводять дискусію за результатами спільної діяльності спікерів і слухачів).

 Методичні рекомендації

 

понеділок, 6 вересня 2021 р.

Кожен, хто проводжав 1 вересня своїх дітей чи онуків до школи, напевно напучував їх словами: "Старайся вчитися на відмінно!""

 

         

Звісно опинитися серед двієчників, мяко кажучи неприємно. Але якщо ви думаєте, що це вирок на все життя, то це зовсім не так. Адже історії відомо безліч прикладів, коливчорашні двієчники ставали великими людбми. Судіть самі.   

Ісаак Ньютон – англійський математик, фізик, механік й астроном, один із творців класичної фізики, автор закону всесвітнього тяжіння. Цей найгеніальніший з усіх відомих геніїв навчався гірше за всіх у класі, і якби його не побив приятель, після чого Ньютон вирішив перемогти його в знаннях, невідомо що б із ним взагалі сталось. А так він уже за кілька місяців став першим у класі. Що було потім вам відомо.

         Альберт Ейнштейн. От про кого ніколи не подумали… Однак великий фізик Альберт Ейнштейн, творець теорії відносності, лауреат Нобелівської премії, також навчався в школі посередньо. Його батькизізнавалися знайомим, що не мають жодних ілюзій стосовно свого сина і сподіваються, що він зможе влаштуватися хоча б на просту роботу.

         Томас Едісон. Шкільні вчителі вважали хлопця розумово відсталим. Він протримався у першому класі чотири місяці, потім мати забрала дитину зі школи й сама займалася його освітою. Згодом людина, яку відштовхувала шкільна освіта, винайшла фонограф, лампу розжарювання, вдосконалила телефон і телеграф.

         Антон Чехов. Так, найінтелегентніший серед письменників також починав, відверто кажучи, поганенько. У третьому класі він не зміг здати арифметику і географію. А у пятому отримав двійку з грецької. Навіть двічі залишався в гімназії на другий рік…

         Людвіг ван Бетховен. Майбутній композитор писав із помилками, а ділення і множення так і не вивчив. До речі, так само як Олександр Дюма –батько.

         Білл Гейтс. Засновник Mikrosoft у дитинстві був справжньою карою для вчителів. Витівки Гейтса так усіх дратували, що зневірені мама і тато зверталися по допомогу до психіатрів… Щоб хоч якось стимулювати сина, батьки пообіцяли йому платити по 25 центів за кожну п’ятірку. Щоправда, зарік Білл заробив лише 5 доларів. Однак усе змінилося, коли в школі з’явився перший компютер…

         Наполеон. Бонопарт погано вчився з усіх предметів, окрім математики.

         Отто Бісмарк. Залізний канцлер Німецької імперії Отто Бісмарк погано вчився й ще гірше працював. Не любив виконувати рутинні обов’язки.

         Звісно опинитися серед двієчників, мяко кажучи неприємно. Але якщо ви думаєте, що це вирок на все життя, то це зовсім не так. Адже історії відомо безліч прикладів, коливчорашні двієчники ставали великими людбми. Судіть самі.

         Ісаак Ньютон – англійський математик, фізик, механік й астроном, один із творців класичної фізики, автор закону всесвітнього тяжіння. Цей найгеніальніший з усіх відомих геніїв навчався гірше за всіх у класі, і якби його не побив приятель, після чого Ньютон вирішив перемогти його в знаннях, невідомо що б із ним взагалі сталось. А так він уже за кілька місяців став першим у класі. Що було потім вам відомо.

         Альберт Ейнштейн. От про кого ніколи не подумали… Однак великий фізик Альберт Ейнштейн, творець теорії відносності, лауреат Нобелівської премії, також навчався в школі посередньо. Його батькизізнавалися знайомим, що не мають жодних ілюзій стосовно свого сина і сподіваються, що він зможе влаштуватися хоча б на просту роботу.

         Томас Едісон. Шкільні вчителі вважали хлопця розумово відсталим. Він протримався у першому класі чотири місяці, потім мати забрала дитину зі школи й сама займалася його освітою. Згодом людина, яку відштовхувала шкільна освіта, винайшла фонограф, лампу розжарювання, вдосконалила телефон і телеграф.

         Антон Чехов. Так, найінтелегентніший серед письменників також починав, відверто кажучи, поганенько. У третьому класі він не зміг здати арифметику і географію. А у пятому отримав двійку з грецької. Навіть двічі залишався в гімназії на другий рік…

         Людвіг ван Бетховен. Майбутній композитор писав із помилками, а ділення і множення так і не вивчив. До речі, так само як Олександр Дюма –батько.

         Білл Гейтс. Засновник Mikrosoft у дитинстві був справжньою карою для вчителів. Витівки Гейтса так усіх дратували, що зневірені мама і тато зверталися по допомогу до психіатрів… Щоб хоч якось стимулювати сина, батьки пообіцяли йому платити по 25 центів за кожну п’ятірку. Щоправда, зарік Білл заробив лише 5 доларів. Однак усе змінилося, коли в школі з’явився перший компютер…

         Наполеон. Бонопарт погано вчився з усіх предметів, окрім математики.

         Отто Бісмарк. Залізний канцлер Німецької імперії Отто Бісмарк погано вчився й ще гірше працював. Не любив виконувати рутинні обов’язки.

середа, 14 квітня 2021 р.

 Ніл Річард МакКінон Гейман Лекція "Чому наше майбутнє залежить від читання".

(Письменник робить спробу у лекції окреслити роль художньої літератури у ХХІ столітті, визначити в чому полягають особливості формування читача в епоху цифрових технологій, дослідити, у чоиу цінність читання, спілкування у час загальної комп'ютеризації).

Тези лекції Ніла Річарда МакКінона Геймана.

- Я збираюся поговорити з вами про читання. Про те, що читання художньої літератури, читання для задоволення є однією з найбільш важливих речей у житті людини

- У художньої літератури є два призначення.

По - перше, вона відкриває нам залежність від читання. Це змушує дізнатися нові слова, думати по - іншому, продовжувати рухатися вперед. Виявляти, що читання саме по собі є насолодою. Одного разу усвідомивши це, ви на шляху до постійного читання.

Найпростіший спосіб гарантовано виростити грамотних дітей - це навчити їх читати і показати, що читання - це приємна розвага.

По-друге, художня література породжує емпатію.

Емпатія - усвідомлене переживання емоційному стану іншої людини.

Література може показати вам інший світ. Вона може взяти вас туди, де ви ніколи не були. 

Свобода читати, свобода спілкуватися. Це освіта (яка не закінчується того дня, коли ми покидаємо школу чи університет), це дозвілля і радість.